Thursday, August 23, 2012

S.A.H.A.B.A.T

Beratus Gambar Diambil Bersama ,
Beribu Kenangan Disimpan Didada,
Si Dia Pergi Meninggalkan Kita,
Harap Kelak Berjumpa Di Seberang Sana.

Kita bertemu sebagai 2 orang asing ketika mula2 menjejakkan kaki di tapak permulaan untuk ke Menara Gading dan mengejar cita cita masing2 . Sesi pengenalan kita secara formal pun dalam bilik bertuah bernombor 1413 itupun Azfarsyah yg ajak ice breaking . Azfarsyah memperkenalkan diri sebagai John manakala ko pula guna nickname Blake . The rest mcm Aku , Syafzan , Wahab , Gjot dan Azizi still guna nama masing2 . Katil ko setentang je ngan katil aku bro , kita semua redah MDS together bro sbb bangun awal2 pagi en . Aku still ingat time ko dipelawa oleh MPP untuk berehat di bilik berhawa dingin sementara freshie yg lain ke ragging pandang tanah depan DATC pada pukul 3 pagi . Semua dlm bilik kita ingat engkaulah punca semua freshie kene denda . Eventhough 2nd sem kita berpecah tp aku still lepak bilik ko ngan Mat Lay with Zack ,Shahrul and Yusrin

* As time flies by , we grew closer and closer *

Terlampau bnyak sngat kenangan kita bersama yg tidak dpt dilupakan bro . Kita berjalan ke bazaar sesama time Kolej Perindu dh mcm Afrika takdo makanan yg boleh dimakan , kita sahur bersama dan berbuka bersama walaupun ko gila susah nk dikejutkan . Kita main Counter Strike time study week , time final pun layan game jgk . Aku pun selalu jgk pinjam motor ko buat racing. Kita merempit bersama menjadikan Kampus UiTM Shah Alam sbgai Litar Peribadi kita. Gentle terlampau bnyak untuk aku coretkan dlm blog nie dan share dkt mereka yg membaca . Tapi aku janji aku akan cuba sedaya upaya untuk ingat semua kenangan kita bersama .

Arwah tidak pernah lokek dengan senyuman di mukanya . Sentiasa tersenyum walaupun kita stress dgn assignments bertimbun bagai semua . Otak ko mmg otak business bro , mmg untung hbs bisnes2 ko.Ko friendly dan mudah didekati dan amat disayangi bro , buktinya ? Tengok shj berapa ramai kawan2 yg beliau ado , brotherhood yg sentiasa ada disamping dan menyokong arwah , rakan2 sekelas yg juga menrindui ko . Mereka2 yg menangis dan menyedekahkan Al-Fatihah bila mendapat tahu pemergian engkau . 

Hari yg ko meninggal tu bro , aku tak percaya w'pun PakCik ko sudah berbicara . Aku ngan John sanggup pergi Hospital Sungai Buloh untuk dpt pengesahan . Dlm perjalanan dh menitis dh air mata mengharapkan yg khabar berita tu tak betul Tapi semuanya terjawab bila aku ngan John melihat jasad ko tanpa nyawa di bilik forensik tu .  Sekali lagi air mata berderai melihat kawanku telah pergi selamanya dari dunia . Sum of us  even went to ur grave untuk bacakan Yassin and sedekahkan Al-Fatihah untuk ko bro . Dkt kubur ko shj brapa ramai dh nangis , Azri Milo yg berbadan tegap sasa selalu ajak ko jogging pun menangis dgn pemergian ko . 

Skrg nk dekat 3 minggu sudah pemergian Arwah.Yang aku tak boleh lupa , masa rehearsal Anugerah Dekan ko lah dressup paling sempoi w'pun ado sesetengah ter'over' sikit dressingnya . Berpakaian round neck , kain pelikat , selipar jepun beserta kopiah tu akan dijadikan imej kekal di mindaku. Kitaorang syg ko bro .  Aku harap ko tak amik hati dengan tingkah laku dan kata2 aku selama kita berkenalan bro . Tarikh 24 Ogos merupakan tarikh lahir beliau iaitu esok and myb ado gathering at his house .

Kehadapan FAKULTI UNDANG UNDANG UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA , anda kehilangan seorang pelajar unik , bijak pandai dan geliga orangya.He once said to me " Jangan Ingat Budak Teknik takboleh amik LAW , Untung Badan Boleh Dekan Mcm Aku ! "

A Special Post To One Unique Friend
Rest In Peace
Al-Fatihah


NAZRUL AZHAR BIN RAMLI
a.k.a
NASH
a.ka.
SMILEY BRO :)


No comments:

Post a Comment